Színházak
Egri Gárdonyi Géza Színház
- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1991/1992
- 1990/1991
- 1989/1990
- 1988/1989
- 1987/1988
William ShakespeareHamlet
- Claudiusdán királyReiter Zoltán
- Gertrudkirályné, Hamlet anyjaSaárossy Kinga
- Hamletdán királyfiNagy András
- HoratioHamlet barátjaBaranyi Péter
- PoloniusállamtanácsnokSata Árpád
- LaertesPolonius fiaKáli Gergely
- OpheliaPolonius lányaBabócsai Réka
- RosencrantzHamlet egykori iskolatársaFehér István
- GuildensternBaráth Zoltán
- I. sírásóVárhelyi Dénes
- II. sírásóTóth Levente
- SzínészkirályTunyogi Péter
- Osrickpiperkőc udvaroncKardos Kristóf
- MarcellusTóth Levente
- LucianusTóth Levente
- BernandoCsathó Norbert
- SzínészkirálynőCsathó Norbert
- Vándor színészVárhelyi DénesSztaniszláv László
- PapFehér István
- FranciscoSztaniszláv László
- VoltimandFehér István
- CornéliusSztaniszláv László
- PrológIII. színSztaniszláv László
- rendezőBlaskó Balázs
- díszlettervezőSzékely László
- jelmeztervezőVelich Rita
- fordítóArany János
- mozgásVárhelyi Dénes
- súgóSzecskó Andrea
- ügyelőHódosi Ildikó
- rendezőasszisztensLázár RitaBlaskó Zsófia
Újra és újra elolvasva a művet, a szövevényes érzelmi - politikai - hatalmi szenvedélyekkel átszőtt cselekményívből egy színházi értelemben is kivételes figura alakja bontakozik ki előttem. Egy intellektuális, művész vénájú ember, individuum, aki önnön belső- és külső, gondolati- és tettbéli, cselekvési lehetőségeit kényszerül felmérni egy számára szinte átláthatatlan és felfoghatatlan élethelyzetben. A tisztánlátáshoz, a kérdések megválaszolásához, a bizonyításhoz a színházi elemző munka analitikus eszközeit hívja segítségül. Szerepet játszik (őrület), hogy a környezet szerepjátékait leleplezhesse. Drámajátékot teremt (egérfogó), hogy a drámai csúcspont, mint kísérlet, a valóság analógiáit egyértelműen összefüggésbe hozza.
A színházi próba hangulatát, keretét (próba, mint előadás) leginkább szolgáló semleges térben (próba - csarnok), a színház elhivatott létéről, a színházművészet eszmei lehetőségeiről gyakorlati tapasztalattal ad szinte szakmai kurzust az önlelkét és az élet működését analizáló, színházteremtő főhős: Hamlet.
2016. 10. 07.