A Budapesti Operettszínház sikere Izraelben
Négy operett gálával vendégszerepelt ismét a Budapesti Operettszínház a Tel-Avivi Operában. Az Operett x 4 című műsorban Johann Strauss, Kálmán Imre és Lehár Ferenc legnépszerűbb melódiái hangzottak fel
Négy operett gálával vendégszerepelt ismét a Budapesti Operettszínház a Tel-Avivi Operában. Az Operett x 4 című műsorban Johann Strauss, Kálmán Imre és Lehár Ferenc legnépszerűbb melódiái hangzottak fel a Dr. Bőregérből, a Marica grófnőből, a Csárdáskirálynőből és A víg özvegyből.
Újra álló tapssal ünnepelték a Budapesti Operettszínház művészeit a Tel-Avivi Operában. A tavalyi nagy siker után hívták vissza a társulatot négy turnéelőadásra, melyeken ezúttal a Nagymező utcai teátrum operett-sikerprodukcióiból állított össze és rendezett keresztmetszet Kerényi Miklós Gábor – KERO®, a koreográfus pedig Lőcsei Jenő volt. A helyi zenekart Makláry László dirigálta. A produkcióban énekelt-táncolt Lukács Anita, Oszvald Marika, Szendy Szilvi, Peller Károly, Szabó Dávid, Vadász Dániel és Vadász Zsolt, valamint vendégként meghívást kapott Karina Csepurnova, a szentpétervári Zenés Komédia Színház primadonnája is, akit a magyar kollégák gyakorlatilag már társulati tagnak tekintenek, hiszen olyan sokszor léptek fel már együtt. A négy gálára Tel-Avivba utazott a Budapesti Operettszínház balettkara, valamint a hegedűvirtuóz Sánta Ferenc és az egyszerre énekelő, táncoló és hegedülő Németh Anikó.
Az izraeli közönség minden előadás végén hosszú percekig tartó álló tapssal jutalmazta a művészeket, s különösen nagy ovációval fogadták az igazi magyaros, mulatós operett-részleteket. A Dr. Bőregér, a Marica grófnő, a Csárdáskirálynő és A víg özvegy történetét is megismerhették egyébként a nézők, a blokkok előtt ugyanis a műsorvezető ismertette a cselekményt. A négy gálaműsort összesen 6500-an tekintették meg.
Az első koncert utáni fogadáson Szentgyörgyi Zoltán magyar nagykövet azt hangsúlyozta, hogy az Operettszínház gálakoncertjének PR értéke nagyobb, mint amit a diplomáciai misszió egyéves munkával el tud érni. Hasonlóan pozitívan nyilatkoztak a már kint élő magyarok, akik úgy érezték, a műsorral a Budapesti Operettszínház művészei fiatalságukat hozták vissza.
Négyen egyébként hamarabb Tel-Avivba érkezett, KERO®, Lőcsei Jenő, Szendy Szilvi és Peller Károly ugyanis egy helyi színiskolában tartott operett-workshopot. A város egyik legszegényebb negyedének közepén áll az intézmény, ahol az itt tanuló, színésznek készülő fiatalok fantasztikus karitatív munkát is végeznek: a helyi, sokszor hátrányos helyzetű vagy fogyatékkal élő gyerekeket segítik. Nekik tartott előadást KERO®: az operettről, operett játszásról és az operett rendezésről beszélt. Szendy Szilvi és Peller Károly pedig megmutatták, milyen is az igazán virtuóz, táncos magyar operett: előadtak néhány számot repertoárjukból. Majd Lőcsei Jenő segítségével megtanítottak két komplett koreográfiát a diákoknak, akiket nagyon érdekelt a produkció. Különösen az akrobatikus elemeket akarták elsajátítani. Végül a színházteremben tartott jótékonysági előadáson már közösen táncolták művészeinkkel a Húzzad csak kivilágos virradatig… kezdetű számot.
Budapesti Operettszínház
Újra álló tapssal ünnepelték a Budapesti Operettszínház művészeit a Tel-Avivi Operában. A tavalyi nagy siker után hívták vissza a társulatot négy turnéelőadásra, melyeken ezúttal a Nagymező utcai teátrum operett-sikerprodukcióiból állított össze és rendezett keresztmetszet Kerényi Miklós Gábor – KERO®, a koreográfus pedig Lőcsei Jenő volt. A helyi zenekart Makláry László dirigálta. A produkcióban énekelt-táncolt Lukács Anita, Oszvald Marika, Szendy Szilvi, Peller Károly, Szabó Dávid, Vadász Dániel és Vadász Zsolt, valamint vendégként meghívást kapott Karina Csepurnova, a szentpétervári Zenés Komédia Színház primadonnája is, akit a magyar kollégák gyakorlatilag már társulati tagnak tekintenek, hiszen olyan sokszor léptek fel már együtt. A négy gálára Tel-Avivba utazott a Budapesti Operettszínház balettkara, valamint a hegedűvirtuóz Sánta Ferenc és az egyszerre énekelő, táncoló és hegedülő Németh Anikó.
Az izraeli közönség minden előadás végén hosszú percekig tartó álló tapssal jutalmazta a művészeket, s különösen nagy ovációval fogadták az igazi magyaros, mulatós operett-részleteket. A Dr. Bőregér, a Marica grófnő, a Csárdáskirálynő és A víg özvegy történetét is megismerhették egyébként a nézők, a blokkok előtt ugyanis a műsorvezető ismertette a cselekményt. A négy gálaműsort összesen 6500-an tekintették meg.
Az első koncert utáni fogadáson Szentgyörgyi Zoltán magyar nagykövet azt hangsúlyozta, hogy az Operettszínház gálakoncertjének PR értéke nagyobb, mint amit a diplomáciai misszió egyéves munkával el tud érni. Hasonlóan pozitívan nyilatkoztak a már kint élő magyarok, akik úgy érezték, a műsorral a Budapesti Operettszínház művészei fiatalságukat hozták vissza.
Négyen egyébként hamarabb Tel-Avivba érkezett, KERO®, Lőcsei Jenő, Szendy Szilvi és Peller Károly ugyanis egy helyi színiskolában tartott operett-workshopot. A város egyik legszegényebb negyedének közepén áll az intézmény, ahol az itt tanuló, színésznek készülő fiatalok fantasztikus karitatív munkát is végeznek: a helyi, sokszor hátrányos helyzetű vagy fogyatékkal élő gyerekeket segítik. Nekik tartott előadást KERO®: az operettről, operett játszásról és az operett rendezésről beszélt. Szendy Szilvi és Peller Károly pedig megmutatták, milyen is az igazán virtuóz, táncos magyar operett: előadtak néhány számot repertoárjukból. Majd Lőcsei Jenő segítségével megtanítottak két komplett koreográfiát a diákoknak, akiket nagyon érdekelt a produkció. Különösen az akrobatikus elemeket akarták elsajátítani. Végül a színházteremben tartott jótékonysági előadáson már közösen táncolták művészeinkkel a Húzzad csak kivilágos virradatig… kezdetű számot.