Színházak
Trafó Kortárs Művészetek Háza
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2000/2001
k.Rush
- koreográfusFrenák Pál
- díszlettervezőMajoros Gyula
- jelmeztervezőSzabó Gergely
- zeneGilles Gauvin
- videóPhilippe Martini
- fényMarton János
- műszaki vezetőMolnár Péter
Isadora Duncan, Jim Morrison, Marilyn Monroe, Paul Newman és Janis Joplin találkozása egy látomásszerű road-movie-ban. Frenák Pál legújabb koreográfiája.
A korszakokon és generációkon átívelő utazást sokat látott ikonikus figurák és emblematikus táncosok társaságában teszi meg ez alkalommal a koreográfus. Legújabb darabjában a rohanás dinamikáját és az ütközés drámai pillanatait filmes emlékképekkel kiegészítve ötvözi, innen a „műfaji” meghatározás is: movie-moving.
Az idő linearitása megtörik, álom és valóság határai elmosódnak, gesztusok és mozdulatok jelölik ki a kereteket, a kereszteződések találkozási pontjait. Philippe Martini videóművész háttere előtt a Frenáktól megszokott letisztult színpadképben csupán egy fehér Cadillac hasítja a végtelent.
A frenáki mozgásforma Lőrinc Katalin, Lovas Pál vagy Uhrik Dóra jelenlétével új minőségben jelenik meg a koreográfiában – nagy kihívás ez maga Frenák Pál számára is, hiszen a fiatalos lendület, az állandó pulzálás, a dinamikus mozgás munkái védjegyévé vált.
„Mi magunk lettünk észrevétlenek és törvényen kívüliek e mozdulatlan utazásban. Semmi nem történhet már, és nem is történhetett semmi értem vagy ellenemben. Tereim befoghatatlanok, nem azért, mert képzeletbeliek, ellenkezőleg: mert épp most járom be őket.”
(Deleuze-Guattari)
A korszakokon és generációkon átívelő utazást sokat látott ikonikus figurák és emblematikus táncosok társaságában teszi meg ez alkalommal a koreográfus. Legújabb darabjában a rohanás dinamikáját és az ütközés drámai pillanatait filmes emlékképekkel kiegészítve ötvözi, innen a „műfaji” meghatározás is: movie-moving.
Az idő linearitása megtörik, álom és valóság határai elmosódnak, gesztusok és mozdulatok jelölik ki a kereteket, a kereszteződések találkozási pontjait. Philippe Martini videóművész háttere előtt a Frenáktól megszokott letisztult színpadképben csupán egy fehér Cadillac hasítja a végtelent.
A frenáki mozgásforma Lőrinc Katalin, Lovas Pál vagy Uhrik Dóra jelenlétével új minőségben jelenik meg a koreográfiában – nagy kihívás ez maga Frenák Pál számára is, hiszen a fiatalos lendület, az állandó pulzálás, a dinamikus mozgás munkái védjegyévé vált.
„Mi magunk lettünk észrevétlenek és törvényen kívüliek e mozdulatlan utazásban. Semmi nem történhet már, és nem is történhetett semmi értem vagy ellenemben. Tereim befoghatatlanok, nem azért, mert képzeletbeliek, ellenkezőleg: mert épp most járom be őket.”
(Deleuze-Guattari)
2010. 12. 16.
Galéria
Színház-választó
Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!