Színházak
Trafó Kortárs Művészetek Háza
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2000/2001
Sérült színház (Disabled Theater)
A Koreográfusok új utakon sorozatban.
Svájci német nyelven, angol fordítással, magyar felirattal.
Remo Beuggert, Gianni Blumer, Damian Bright, Matthias Brücker, Matthias Grandjean, Julia Häusermann, Sara Hess, Miranda Hossle, Peter Kellert, Lorraine Meier, Tiziana Pagliaro
- koreográfusJérôme Bel
- dramaturgMarcel Bugiel
- fordítóSimone TruongChris Weinheimer
- asszisztensSimone TruongChris Weinheimer
Szokatlan találkozás: 1 konceptuális tánckoreográfus + 11 szellemi fogyatékkal élő profi színész + 278 néző?
Jérôme Belt mindig is az érdekelte, hogy mi rejlik az előadás mögött. Koreográfiáiban a tánc és a színház szabályait elemzi és magát az elemzést állítja színpadra. Jelen előadásában (2012) a zürichi Theatre HORA szellemi fogyatékkal élő színészeivel dolgozott együtt. Az értelmi sérültség általában a másféleség fogalmával kapcsolódik össze az intellektuálisan felkészült és művelt közönség számára; a magát normálisnak nevező társadalomban pedig szorongást kelt, amikor valami/valaki ennek a normalitásnak a határán billeg. Jérôme Bel számára a HORA színészeivel való munka tétje, hogy olyan tér nyíljon, ahol a fogyatékosság nem szorul ki a vizuális használatból és a véleményformálásból, de nincs is elrejtve a politikai korrektség ernyője alá, hanem olyan vitát generál, melyben együtt fordulhatnak elő esztétikai és politikai érvek.
„2010 októberében írtam egy emailt Jérome Bel-nek, hogy megkérdezzem el tudná-e képzelni, hogy előadást csináljon a Theater HORA színészeivel, ők egy zürichi társulat tanulási nehézségekkel élő, profi színészekkel. Mint dramaturg ebben az eléggé különleges színházban, Jérome Bel munkája számomra mindig is fontos meghatározója volt annak, ahogyan látom a fogyatékkal élő előadókat. Az előadásai [...] segítettek megérteni, hogy a tanulási nehézségekkel küzdő előadók színpadi lehetőségei egyszerre lehetnek politikaiak és esztétikaiak is, és hogy a színészek munkái egyszerre tudnak a társadalom és a kortárs kísérleti színház alapvető témáihoz is hozzátenni."
2013. 03. 13. Trafó