Portré
Adrian Eröd
Életrajz
1970-ben született Bécsben. 1966-ban Franz Lukasovsky és Walter Berry tanítványaként kitüntetéssel fejezte be énekművészi tanulmányait a bécsi Zenei és Művészeti Főiskolán. 1993 és 1995 között több díjat nyert Ausztriában, Lengyelországban és Japánban. 1996-ban a bécsi 15. Nemzetközi Belvedere Énekverseny döntőjében a legsikeresebb osztrák résztvevő volt, majd 1998-ban Billy Budd- és Almaviva gróf-alakításaiért kapott elismerést. Koncerténekesként repertoárján szerepel Orff Carmina Burana, Bach Máté-passió, Brahms Német Requiem, Mendelssohn Éliás és Haydn Évszakok című műve. 2002-ben Nikolaus Harnoncourt vezényletével a Bécsi Filharmonikusokkal énekelt a Máté-passióban, de fellépett Ricardo Mutival a Vatikánban, valamint Sir Simon Rattle irányításával a Berlini Filharmonikusokkal is. Eddigi pályafutása során olyan neves művészekkel dolgozott együtt, mint Klaus Maria Brandauer, Dennis Russel Devis és Fabio Luisi. Gounod Rómeó és Júliájában nyújtott nagysikerű Mercutio-alakításáért, melyet Neil Shicoff és Stefania Bonfadelli oldalán a bécsi Staatsoperben nyújtott 2001-ben, később egy teljes évadra szerződtette az intézmény.
-
Interjúk
Apropó nélkül – beszélgetés Bánsági Ildikóval
Ady Endre Petőfiről írott sorai jutnak eszembe először róla. Mást, két-három szavas méltatást nem is mernék róla írni. Nekem ő fogalom. A BÁNSÁGI. Csupa nagybetűvel. Gyulay Eszter -
Interjúk
„A színészet egy önkifejezési forma számomra.”
Lukács Sándor legújabb alakítása az Úr Esterházy Péter Mercedes Benz című darabjában, amit most Zsótér Sándor vitt színre a Vígszínházban. A színész több, mint fél évszázados pályáján vállalt szerepeket más színházakban is, de 1972-es belépése óta a Vígszínház társulati tagja. Kik és hogyan hatottak művészi fejlődésére, mi tart a legfontosabbnak színészetében? – ezekről a kérdésekről beszélgettünk. Farkas Éva -
Interjúk
„A színház mindig azoknak volt fontosabb, akik csinálják.”
Közismert nézet, a hang a lélek esszenciája. A hangban sűrűsödik össze az ember lényege. Kicsendül belőle szinte minden érzés. A hang éppúgy árulkodik a korról, mint a temperamentumról. Egy színész számára pedig különösképp meghatározó. Bezerédi Zoltán bár keveset szinkronizál, hangja mégis összetéveszthetetlenül markáns és egyedi. Önazonos. Gyulay Eszter