Portré
Agnes Baltsa
színész
Életrajz
Mezzoszoprán
Lefkas szigetén született, Görögországban. Az athéni konzervatóriumban tanult, majd megnyerte a Maria Callas ösztöndíjat, és Münchenben folytatta tanulmányait. Cherubino szerepében debütált Frankfurtban. Ezután a világ nagy operaházaiban lépett fel: Berlin, Bécs, Milánó, London, Párizs, Zürich, München, New York, Chicago csakúgy, mint a Salzburgi Fesztiválon. 1980 óta Ausztriában kamaraénekes, 1988 óta a bécsi operaház megbecsült tagja. 1970-ben debütált a Bécsi operaházban Octavian szerepében (ő volt minden idők legfiatalabb Octavian-ja a Bécsi operaházban). Azóta számos híres szerepet elénekelt: Carmen, Rosina (A sevillai borbély), Angelina (Hamupipőke), Isabella (Olasz nő Algírban), Dorabella (Così fan tutte), Romeo (I Capuleti e i Montecchi), Santuzza (Parasztbecsület), Eboli (Don Carlo), Dalila (Sámson és Dalila), Azucena (Il trovatore), Fedora, Hérodiade. A 2001/2002-es évadban nagy sikert ért el Janácek Jenufa című operájában Kostelnicka szerepében. 2004/2005-ös évadban Bécsben lépett fel Santuzza-ként (Parasztbecsület).
Lefkas szigetén született, Görögországban. Az athéni konzervatóriumban tanult, majd megnyerte a Maria Callas ösztöndíjat, és Münchenben folytatta tanulmányait. Cherubino szerepében debütált Frankfurtban. Ezután a világ nagy operaházaiban lépett fel: Berlin, Bécs, Milánó, London, Párizs, Zürich, München, New York, Chicago csakúgy, mint a Salzburgi Fesztiválon. 1980 óta Ausztriában kamaraénekes, 1988 óta a bécsi operaház megbecsült tagja. 1970-ben debütált a Bécsi operaházban Octavian szerepében (ő volt minden idők legfiatalabb Octavian-ja a Bécsi operaházban). Azóta számos híres szerepet elénekelt: Carmen, Rosina (A sevillai borbély), Angelina (Hamupipőke), Isabella (Olasz nő Algírban), Dorabella (Così fan tutte), Romeo (I Capuleti e i Montecchi), Santuzza (Parasztbecsület), Eboli (Don Carlo), Dalila (Sámson és Dalila), Azucena (Il trovatore), Fedora, Hérodiade. A 2001/2002-es évadban nagy sikert ért el Janácek Jenufa című operájában Kostelnicka szerepében. 2004/2005-ös évadban Bécsben lépett fel Santuzza-ként (Parasztbecsület).
Válassza ki a keresett személy nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
-
Interjúk
Apropó nélkül – beszélgetés Bánsági Ildikóval
Ady Endre Petőfiről írott sorai jutnak eszembe először róla. Mást, két-három szavas méltatást nem is mernék róla írni. Nekem ő fogalom. A BÁNSÁGI. Csupa nagybetűvel. Gyulay Eszter -
Interjúk
„A színészet egy önkifejezési forma számomra.”
Lukács Sándor legújabb alakítása az Úr Esterházy Péter Mercedes Benz című darabjában, amit most Zsótér Sándor vitt színre a Vígszínházban. A színész több, mint fél évszázados pályáján vállalt szerepeket más színházakban is, de 1972-es belépése óta a Vígszínház társulati tagja. Kik és hogyan hatottak művészi fejlődésére, mi tart a legfontosabbnak színészetében? – ezekről a kérdésekről beszélgettünk. Farkas Éva -
Interjúk
„A színház mindig azoknak volt fontosabb, akik csinálják.”
Közismert nézet, a hang a lélek esszenciája. A hangban sűrűsödik össze az ember lényege. Kicsendül belőle szinte minden érzés. A hang éppúgy árulkodik a korról, mint a temperamentumról. Egy színész számára pedig különösképp meghatározó. Bezerédi Zoltán bár keveset szinkronizál, hangja mégis összetéveszthetetlenül markáns és egyedi. Önazonos. Gyulay Eszter