Portré
Rui Horta
koreográfus
rendező
társkoreográfus
Életrajz
A koreográfus 17 évesen a Gulbenkian Balletben kezdte pályafutását, majd pár év New York-i munkát követően visszatért Lisszabonba, és az évek során a kortárs portugál tánc megújításának egyik vezető alakjává vált. Már nemzetközileg elismert művészként ment el Németországba, és alapította meg S.O.A.P. és Rui Horta Stageworks társulatait; melyek az első díjakat is meghozták számára. Olyan nemzetközileg is kiemelkedő táncfórumokon szerepelt, mint a Tokyo International Festival, Hamburg Summer Theatre Festival, Theatre de la Ville Párizsban, a new york-i Joyce Theatre, vagy a torontói Harbourfront Centre.
Koreografált darabokat az NDT-nek, a Gulbenkian, Cullberg, Ballet du Grand-Theatre de Geneve-nek, a dortmundi, linzi, nürnbergi operának és az Irish Dance Theatre-nek. Az utóbbi években visszatelepült Portugáliába, ahol Montemor-o-Novo 15. sz.-i kolostorában koreográfus-képző kulturális központot létesített.
Koreografált darabokat az NDT-nek, a Gulbenkian, Cullberg, Ballet du Grand-Theatre de Geneve-nek, a dortmundi, linzi, nürnbergi operának és az Irish Dance Theatre-nek. Az utóbbi években visszatelepült Portugáliába, ahol Montemor-o-Novo 15. sz.-i kolostorában koreográfus-képző kulturális központot létesített.
Válassza ki a keresett személy nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
-
Interjúk
Apropó nélkül – beszélgetés Bánsági Ildikóval
Ady Endre Petőfiről írott sorai jutnak eszembe először róla. Mást, két-három szavas méltatást nem is mernék róla írni. Nekem ő fogalom. A BÁNSÁGI. Csupa nagybetűvel. Gyulay Eszter -
Interjúk
„A színészet egy önkifejezési forma számomra.”
Lukács Sándor legújabb alakítása az Úr Esterházy Péter Mercedes Benz című darabjában, amit most Zsótér Sándor vitt színre a Vígszínházban. A színész több, mint fél évszázados pályáján vállalt szerepeket más színházakban is, de 1972-es belépése óta a Vígszínház társulati tagja. Kik és hogyan hatottak művészi fejlődésére, mi tart a legfontosabbnak színészetében? – ezekről a kérdésekről beszélgettünk. Farkas Éva -
Interjúk
„A színház mindig azoknak volt fontosabb, akik csinálják.”
Közismert nézet, a hang a lélek esszenciája. A hangban sűrűsödik össze az ember lényege. Kicsendül belőle szinte minden érzés. A hang éppúgy árulkodik a korról, mint a temperamentumról. Egy színész számára pedig különösképp meghatározó. Bezerédi Zoltán bár keveset szinkronizál, hangja mégis összetéveszthetetlenül markáns és egyedi. Önazonos. Gyulay Eszter