Portré
Szabó-Földes Mónika
színész
Életrajz
Középiskolai tanulmányaim alatt a Veszprémben megrendezett Országos Oboa-és Fagottversenyen II. helyezést értem el.
2010-ben szereztem kiváló minősítésű oboaművész- tanári diplomát a Zeneakadémia kihelyezett tagozatán, Szegeden, Meszlényi László utolsó növendékeként.
Munkáim a Katona József Nemzeti Színházban:
Alfred Grünwald - Julius Brammer - Kálmán Imre: MARICA GRÓFNŐ - 2013/2014
Móricz Zsigmond - Kocsák Tibor - Miklós Tibor: LÉGY JÓ MINDHALÁLIG - 2020/2021
Eisemann Mihály - Egri-Halász Imre - Békeffi István: EGY CSÓK ÉS MÁS SEMMI - 2020/2021
Donizetti: A CSENGŐ - 2020/2021
Válassza ki a keresett személy nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
-
Interjúk
Apropó nélkül – beszélgetés Bánsági Ildikóval
Ady Endre Petőfiről írott sorai jutnak eszembe először róla. Mást, két-három szavas méltatást nem is mernék róla írni. Nekem ő fogalom. A BÁNSÁGI. Csupa nagybetűvel. Gyulay Eszter -
Interjúk
„A színészet egy önkifejezési forma számomra.”
Lukács Sándor legújabb alakítása az Úr Esterházy Péter Mercedes Benz című darabjában, amit most Zsótér Sándor vitt színre a Vígszínházban. A színész több, mint fél évszázados pályáján vállalt szerepeket más színházakban is, de 1972-es belépése óta a Vígszínház társulati tagja. Kik és hogyan hatottak művészi fejlődésére, mi tart a legfontosabbnak színészetében? – ezekről a kérdésekről beszélgettünk. Farkas Éva -
Interjúk
„A színház mindig azoknak volt fontosabb, akik csinálják.”
Közismert nézet, a hang a lélek esszenciája. A hangban sűrűsödik össze az ember lényege. Kicsendül belőle szinte minden érzés. A hang éppúgy árulkodik a korról, mint a temperamentumról. Egy színész számára pedig különösképp meghatározó. Bezerédi Zoltán bár keveset szinkronizál, hangja mégis összetéveszthetetlenül markáns és egyedi. Önazonos. Gyulay Eszter